برق و انرژی
صنعت برق و انرژی جزء صنایع کلیدی در تمامی کشورهای مصرفکننده و یا تولیدکننده میباشد. رقابت شدید در بازار جهانی و فرصتها، تهدیدها، ضعفها و قوتهای ناشی از آن، اهمیت مدیریت دانش و درسآموختهها را در این صنعت بیش از پیش نمایان میکند. شرکتهای بسیاری در کشور در حوزه برق، آب، آبفا، انرژیهای نو و ... فعالیت داشته و این موضوع گستردگی فعالیتها را در این عرصه نشان میدهد.
از شرکتهای فعال در صنعت برق میتوان به شرکتهای برق منطقهای، شرکتهای توزیع برق، نیروگاههای برق، شرکتهای مدیریت شبکه برق ایران اشاره کرد. هر کدام از این شرکتها، علاوه بر حوزههای دانشی متنوع، دارای گستردگی جغرافیایی نیز بوده و همین امر لزوم شناسایی خبرگان و دانشهای موجود، اشتراک و استفاده مجدد از دانشهای خلقشده در یک شرکت و انتشار آن بین سایر سازمانها و موسسات را دوچندان میکند.
پیادهسازی مدیریت دانش در شرکت مخابرات ع ...
پیادهسازی مدیریت دانش در شرکت جنرال الک ...
بازبینی پروژه خط انتقال آب به دشت فیروزآ ...
داستانسرایی ابزاری جهت تسهیم دانش در سا ...
تجزیه و تحلیل مدیریت دانش در PMBOK با ر ...
چگونه اثربخشی مدیریت دانش را اندازه گیری ...
ISO 30401: تحقق مدیریت دانش از طریق کارب ...
دانش مشتری؛ مهمترین مزیت رقابتی کسبوکا ...
تسهیم دانش را فراموش و جستجوی دانش را تش ...
طرح مستندسازی تجارب مدیریتی خبرگان شرکت ...
دکتر لطیفی- شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب)
به دنبال گسترش فعالیتهای شرکت ساتکاب، ایجاد بانک دانشی و آشنایی افراد با تکنیکهای مدیریت دانش امری الزامی محسوب میشد که شرکت مشاوران توسعه آینده با ارائه خدمات تخصصی در این حوزه توانست ما را در این امر یاری کند.
مهندس گرزین- شرکت آب منطقهای گلستان
سازمان ما با هدف ایجاد یک فرهنگ یادگیری مستمر و به اشتراکگذاری دانش، اقدام به پیادهسازی مدیریت دانش نمود. با برگزاری جلسات تخصصی، ایجاد بسترهای مناسب برای ثبت دانشو تشویق همکاران به مشارکت، توانستیم گنجینهای از تجارب و دانش ارزشمند را گردآوری کنیم. موفقیتهای ما در این زمینه شامل ایجاد یک پورتال جامع برای دسترسی به دانش، افزایش آگاهی همکاران از اهمیت مدیریت دانش و تقویت همکاری و نوآوری در سازمان است. اگرچه چالشهایی همچون عدم انگیزه کافی و درک ناکافی از اهمیت مدیریت دانش وجود دارد اما با برنامهریزی دقیق و ایجاد سیستمهای پاداشدهی مناسب، میتوان بر این موانع فائق آمد. آینده مدیریت دانش در سازمان ما بسیار امیدوارکننده است و با توجه به اهمیت روزافزون دانش در کسبوکار، سرمایهگذاری در این حوزه، منجر به رشد و توسعه پایدار سازمان خواهد شد.