صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته به حجم وسیعی از منابع بوده و بهصورت حداکثری از دانش ضمنی بهره میبرد. بنابراین اطمینان از کسب، حفاظت و استفاده از دانش انبوه و منابع گسترده در این صنعت بسیار مهم است. مدیریت دانش (KM) به اشتراکگذاری و استفاده مؤثر از دانش انباشته موجود و توسعه و انتقال آن در سطح سازمان کمک میکند. تاکنون شرکتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت دانش را به عنوان یک بازار میپنداشتند اما اخیراً شرکتهای بزرگ این حوزه شروع به استفاده از ابتکارات و اقدامات KM در سازمان خود کرده و بیش از پیادهسازی فناوری مدیریت دانش بر جنبههای سازمانی و فرهنگی آن تاکید میکنند.