Fa
|
En
صفحه اصلی
راهکارها
راهکارها
راهکارها
طرح جامع مدیریت دانش
نرمافزار جامع مدیریت دانش
مستندسازی تجارب خبرگان
مدیریت دانش پروژه
بیشتر بدانیم
صنایع
نفت، گاز و پتروشیمی
برق و انرژی
معدنی و فلزی
راه و شهرسازی
فناوری اطلاعات و ارتباطات
مدیریت شهری
غذایی، بهداشت و درمان
سایر صنایع
بانکداری
مجله الکترونیکی
مجله الکترونیکی
مجله الکترونیکی مطالعات مدیریت دانش
خبرنامه مشاوران مدیریت دانش ایران(دانا)
به روز باشید
مشتریان
آموزش
درباره ما
تماس با ما
Fa
|
En
به روز باشید
طرح مستندسازی تجارب مدیریتی خبرگان شرکت ساتکاب
شرکت ساتکاب براساس بندهای "الف"، "ج" و "ه" ماده 4 اصلاحی اساسنامه شرکتهای برق منطقهای در سال 1347 تاسیس شد.
طراحی بوم (Canvas) تسهیم دانش
جهت تسهیل مسیر انتقال دانش، بوم اشتراک دانش KSC (Knowledge Sharing Canvas) به عنوان ابزاری کاربردی معرفی شده است.
پاشنه آشیل مدیریت دانش سازمانی
در محیط پیچیده و متغییر کسبوکارهای امروزی دانش به عنوان مهمترین سرمایه سازمانی به شمار میرود.
مدیریت دانش به دنبال چیست؟
"مدیریت دانش به دنبال چیست؟"، آشنایی با اهداف، چالشها و دستهبندی انواع دانش
اهمیت توجیه زودهنگام مدیران ارشد در افزایش مشارکت کارکنان زیرمجموعه
همانند تمامی برنامههای تغییر، پروژه مدیریت دانش نیز نیازمند پشتیبانی و حمایت مدیریت ارشد سازمان میباشد.
چرا نباید اولین انجمنهای خبرگی را با موضوع مدیریت دانش برگزار کرد؟
با آغاز پیادهسازی مدیریت دانش در سازمانها، همواره شور و اشتیاق زیادی برای برگزاری انجمنهای خبرگی وجود دارد.
پنج بهروش برای مدیریت دانش در مؤسسات مالی
امروزه نظام بانکداری و مؤسسات مالی با تغییر در نوع تقاضا و خدمات مواجه شدهاند.
نقش سیستم مدیریت دانش در حوزه فروش و کسب و کار شرکتها
در اقتصاد دانشمحور، تسهیل روندهای اطلاعاتی انجام کار به عنوان مزیت رقابتی میان شرکتها شناخته میشوند.
چرا کارکنان دانش خود را به اشتراک نمیگذارند؟
تسهیم دانش یکی از زیرفرآیندهای مهم در موفقیت پیادهسازی مدیریت دانش میباشد.
موفقیت اقدامات مدیریت دانش در گرو نظرات کاربران
بهترین راهکار شناسایی چالشها و نیازها و تعیین 3 هدف عمده و کلیدی برای پروژه از طریق نظرسنجی از کاربران میباشد.
بحران تاریخی ورود به 1400 و مصونیت نرمافزار MTAShare
با نزدیک شدن به سال 1400 مشکل عدم همخوانی و تطابق تاریخهای دو رقمی موجب نگرانی برخی مدیران IT شده است.
ابزارهای مدیریت دانش در ناسا
در سال 2016 ناسا جعبه ابزار خود را برای مدیریت دانش منتشر کرد. در ادامه به بررسی هر یک از این ابزارها پرداخته میشود.
چگونه میتوان دانش افراد را استخراج کرد؟
دیو اسنودن: "اگر بهطور مستقیم دانش کارکنان را برای استفاده مجدد در آینده بخواهید؛ هرگز آن را دریافت نخواهید کرد."
طرح پیادهسازی مدیریت دانش در وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
وزارت آموزشو پرورش از وزارتخانههای دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و مسئولیت آموزش کودکان و نوجوانان را برعهده دارد.
راهنمای گام به گام تدوین و توسعه نقشه دانش
نقشه دانش همانند یک عکس فوری عمل کرده و سازمان با کمک آن قادر است به سوال"چه کسی چه چیزی میداند و در کجاست؟" پاسخ دهد.
پیوند مستقیم بهاشتراکگذاری دانش و پاداشهای مالی را سست کنید!
بهتر است پیوند مستقیم ثبت دانش و پاداشهای مالی را سست کنیم و تمرکز را بر انگیزانندههای غیر مالی قرار دهیم.
ضرورت بهکارگیری مدیریت دانش در مدارس
مدارس غالباً از معماری اطلاعاتی از هم گسیخته و نامناسب استفاده کرده و منابع اخذ داده در مدارس هماهنگ و مرتبط نیست.
آیا انجمنهای خبرگی محبوبیت خود را از دست دادهاند؟
انجمنها شبکهای از افراد متخصص در سازمان بوده و با به اشتراکگذاری دانش خود عملکرد سازمان را بهبود میبخشند.
غول اشتراک دانش 20 ساله شد!
به جرات میتوان گفت کسی وجود ندارد که در دنیای فناوری اطلاعات قدم گذاشته باشد و سری به ویکی پدیا نزده باشد.
تسهیم دانش، رفتاری اجتماعی
از دهه هشتاد میلادی که دانش به عنوان سرمایه سازمانی شناخته شد؛ همواره به عنوان یک منبع سازمانی مورد توجه قرار گرفته است.
دستورالعمل مدیریت دانش در دستگاههای اجرایی
(مصوبه شماره ۳۸۶۰۵۶ مورخ ۲۷/۱۰/۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور)
چگونه میتوان اثربخشی انتقال درسآموختهها را محاسبه کرد؟
چیزی که قابل اندازهگیری نباشد، قابل مدیریت کردن نیست؛ اولین درسی که در تمام دورههای مدیریتی روی آن تاکید میشود.
مدیریت دانش بر اساس نیاز، مسئله و استراتژی
بلک اند دِکر: "مشتریان ما یک دریل قدرتمند نمیخواهند، آنها سوراخی داخل دیوار لازم دارند"
استقرار مدیریت دانش در شرکتهای مالیاتی و حسابرسی
بنگاههای خدمات مالی جهت دسترسی کارکنان به اطلاعات و تحلیل سرمایههای بالقوه، از راهحلهای مدیریت دانش استفاده میکنند.
بیشتر