سایر صنایع

سایر صنایع


در دنیای امروز صنایع به طور بی‌سابقه‌ای در حال تغییر ساختاری می‌باشند. شکل‌گیری شرکت‌های چندوجهی که همزمان در چند حوزه مشغول فعالیت هستند و صنعتی شدن برخی خدمات که قبلا هویت غیر صنعتی داشته‌اند مثال‌هایی از این تغییر ساختار هستند. به عنوان مثال دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی هویت جدیدی به نام صنعت آموزشی پیدا کرده‌اند و همچنین خدمات نوینی مانند پست و لجستیک از انحصار دولت درآمده‌ و به‌عنوان یک بخش قدرتمند ظهور ناگهانی داشته‌اند.
این دسته‌های جدید و نوظهور صنایع، شاید پیش از دیگر صنعت‌ها، به مدیریت دانش نیاز دارند، چرا که معمولا سرمایه‌های نرم آن‌ها بسیار بیشتر از سرمایه‌های سخت آن‌ها بوده و چرخه دانش اهمیت به‌سزایی دارد.
 

 متدولوژی ما

مشاوران توسعه آینده در دهه ۸۰ شمسی مفاهیم مدیریت دانش را به صورت محصولات مشاوره‌ای و اجرایی به سازمان‌های ایرانی معرفی نمود. اما از اواسط دهه ۹۰ و رشد صنایع نوظهور در کشور، تجاری‌سازی مدیریت دانش در این نوع شرکت‌ها را در بعد محصول خود قرار داد.
تجربه‌هایی که مشاوران توسعه آینده در مدارس زنجیره‌ای، دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های حوزه لجستیک و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری از سال‌های میانی دهه ۹۰ تا کنون به دست آورده، همگی در نوع خود اولین تلاش‌های ساخت‌یافته برای مدیریت دانش این سازمان‌ها بوده است.
 
این سازمان‌ها معمولا نه تنها از روش‌های مرسوم مدیریت دانش مانند مستندسازی‌ها و ابزارهای نرم‌افزاری استقبال می‌کنند، بلکه روش‌های اختصاصی شده و ترکیبی را برای اجرای مدیریت دانش می‌پذیرند. مشاوران توسعه آینده توانسته در سال‌های اخیر تجربه‌ای از راه‌حل‌های ترکیبی در برخی از این نوع صنایع پدید آورد که بعضا نتایج خیره‌کننده‌ای در بر داشته است.
 

استقرار نظام جامع مدیریت دانش در شرکت آب منطقه‌ای گلستان
استقرار نظام جامع مدیریت دانش در شرکت آب ...
مدیریت ایمنی در مدیریت دانش
6 درس‌آموخته از مدیریت ایمنی برای مدیریت ...
داستان‌سرایی ابزاری جهت تسهیم دانش در سازمان
داستان‌سرایی ابزاری جهت تسهیم دانش در سا ...
مدیریت دانش در  PMBOK
تجزیه و تحلیل مدیریت دانش در PMBOK با ر ...
آیا می‌توان مدیریت دانش را بدون ارزیابی عملکرد، پیاده‌سازی نمود؟
چگونه اثربخشی مدیریت دانش را اندازه گیری ...
ISO 30401: تحقق مدیریت دانش از طریق کاربردی شدن
ISO 30401: تحقق مدیریت دانش از طریق کارب ...
دانش مشتری مهم‌ترین مزیت رقابتی کسب‌وکارها و از مسائل مهمی که در مدیریت دانش سازمان ها حائز اهمیت است
دانش مشتری؛ مهم‌ترین مزیت رقابتی کسب‌وکا ...
تسهیم دانش را فراموش و جستجوی دانش را تشویق کنید.
تسهیم دانش را فراموش و جستجوی دانش را تش ...