بانکداری
در دنیای امروز، دانش بهعنوان یکی از مهمترین و مؤثرترین عوامل دستیابی به موفقیت در بازارهای رقابتی محسوب میشود. بنابراین سازمانهای تجاری مدرن، دانش را بهعنوان دارایی ارزشمند استراتژیک خود در نظر میگیرند. دانش، مانند هر دارایی دیگر، مستلزم مدیریت مناسب با تکیه بر رویهها و شیوههای مؤثر و کارآمد است. این موضوع میتواند به موسسات مالی و بهویژه افراد فعال در صنعت بانکداری تعمیم داده شود.
این مؤسسات عمدتاً برای ایجاد دانش لازم جهت مدیریت فعالیتهای خود، به تفسیر و سازماندهی دادهها تکیه میکنند. یافتهها حاکی از آغاز مدیریت دانش در بانک جهانی از سال 1996 و گسترش آن در بانکهای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه میباشد. به طور کلی مدیریت دانش در صنعت بانکداری به معنای فرآیند شناسایی، کشف و جمعآوری دانش مورد نیاز و استفاده از آن برای پشتیبانی و بهبود عملکرد کلی بانک است.
حفظ تجارب ارزنده خبرگان در بانک تجارت؛ م ...
استقرار نظام جامع مدیریت دانش در بانک تج ...
مستندسازی درسآموختهها و تجارب طرح مل ...
داستانسرایی ابزاری جهت تسهیم دانش در سا ...
تجزیه و تحلیل مدیریت دانش در PMBOK با ر ...
چگونه اثربخشی مدیریت دانش را اندازه گیری ...
ISO 30401: تحقق مدیریت دانش از طریق کارب ...
دانش مشتری؛ مهمترین مزیت رقابتی کسبوکا ...
تسهیم دانش را فراموش و جستجوی دانش را تش ...
مهندس طاهری- صنایع یاس ارغوانی
نظام جامع مدیریت دانش با همکاری سازنده و تعهد کاری مجموعه مشاوران توسعه آینده توسط شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی در مدیریت امور فناوری اطلاعات بانک ملت، با موفقیت پیادهسازی شد.
با عنایت به این موضوع که استفاده افراد از فرآیندها و ابزارهای مدیریت دانش و مشارکت در این مهم کاملاً امری فرهنگی است؛ کماکان جهت مشارکت حداکثری همکاران و اثربخشسازی دانشها و تجارب اشتراکگذاریشده در ابتدای مسیر هستیم. همچنین امیدواریم با همکاری و رهنمودهای ارزنده تیم مشاوران توسعه آینده به موفقیت کامل در این مسیر نائل آییم