گلتاش
شركت گلتاش (سهامي عام) درمردادماه ۱۳۶۱ به نام شركت آرايشي و بهداشتي گلتاش ( با مسئوليت محدود ) به شماره ۳۶۰۱ در اداره ثبت شركت هاي اصفهان به ثبت رسيد و بر اساس مبايعه نامه في مابين سهامداران قبلي شركت و شركت پاكسان (سهامي عام) در خرداد ماه ۱۳۷۴ خريداري و براسـاس مـصوبه مـجامع عمومي فـوق العاده مـورخ ۱۳۶۱/۰۷/۲۴ و ۱۳۷۸/۱۰/۲۰ ابتدا به " سهامي خاص " و سپس به " سهامي عام " تبديل گرديد. كارخانه داراي ۴۲۷۰۰ مترمربع مساحت كه حدود ۲۱۲۰۰ مترمربع آن زيربنا (ساختمان اداري - سالن هاي توليد، انبار) است. شرکت گلتاش در سال 1397 تصمیم به اجرای طرح جامع مدیریت دانش گرفت. این پروژه مدت زمان شش ماه به طول انجامید و دارای چهار فاز بود.
هدف بخش فرهنگسازي، انجام اقدامات لازم براي تسهيم دانش (Knowledge Sharing) در میان پرسنل سازمان و در قالب شبکه دانشی سازمان ميباشد. در فاز سوم اجرای انواع کارگاه آموزشی و ارائه اقلام فرهنگ سازی در دستور کار قرار میگیرد. اين فاز در واقع از همان ابتداي طرح بهمنظور ذهنيت دادن به مديران و كارشناسان سازمان و ايجاد انگيزه لازم شكل ميگيرد و تا پايان پيادهسازي ادامه خواهد داشت. آموزشها بهگونهاي انجام ميشود كه منتخبي از مديران و كارشناسان سازمان پس از پايان طرح امكان ادامه آموزشها و مكتوبات فرهنگسازي را خواهند داشت.
در زمینه مدیریت تغییر تاکنون مدلها و چارچوبهای مختلفی ارائه شده است. اقداماتی که در فاز فرهنگسازی به منظور پیاده سازی مدیریت دانش در نظر گرفته شده است بر مبنای مدل "آداکار" خواهد بود. مدل آدکار پس از تحقیق و پژوهش بر روی بیش از ۳۰۰ شرکتی که در حال اجراء پروژههای تغییر بودند طراحی شده است. این مدل در طول تغییر به عنوان ابزار هدایت کننده عمل میکند. پنج گام اصلی مدل آدکار به این ترتیب است.
1- آگاهی از نیاز برای تغییر (Awareness )
2- تمایل به انجام شدن تغییر (Desire )
3. دانش درباره چگونگی تغییر (Knowledge )
4. توانائی برای اجراء مهارتها و رفتارهای جدید (Ability )
5. تقویت حفظ تغییر همانطور که رخ داده است (Reinforcement )