مجتمع جهان فولاد سیرجان
شرکت جهان فولاد سیرجان به صورت سهامی خاص در بهمن ماه 1388 تاسیس و در مرداد 1391 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی سیرجان به ثبت رسید و در تاریخ 19/08/1399 فرابورس ایران پذیرش و در نهایت در تاریخ 01/02/1400 با نماد فجهان در گروه فلزات اساسی نزد سازمان بورس و اوراق بهادار شناخته شد. تعداد نیروی انسانی شاغل در شرکت جهان فولاد سیرجان بالغ بر 4000 نفر می باشد . که 2500 نفر در پروژه های توسعه و 1500 نفر در واحد های پشتیبانی و بهره برداری اشتغال به کار دارند
شرکت جهان فولاد سیرجان از اولین شرکت های منطقه گل گهر است که از ورود گندله تا خروج میلگرد در تکمیل زنجیره تولید فولاد منطقه نقش دارد و سهم 3 درصدی تولید فولاد کشور را به خود اختصاص داده است. فعالیت تولیدی این شرکت از تولید آهن اسفنجی در کارخانه احیا 1 در سال 1393 شروع شد و در حال حاضر رتبه دهم تولید آهن اسفنجی کشور را به خود اختصاص داده است و در اقدامات توسعه تولید این محصول دو پروژه ساخت کارخانه های احیا 2 و احیا مگامدول را در حال انجام دارد که ظرفیت تولید آهن اسفنجی را از 960،000 تن در سال به 3،770،000 تن در سال خواهد رساند و رتبه جهان فولاد سیرجان را در حوزه تولید آهن اسفنجی به جایگاه سوم کشورخواهد رسانید .زیر ساخت های فنی و تکنولوژی این شرکت مطابق با استانداردهای روز جهانی بوده و بستر مناسب شرایط ایمنی و زیست محیطی را فراهم آورده است .این شرکت در حوزه فن آوری اطلاعات در منطقه گل گهر پیشتاز بوده و موفق به پیاده سازی نرم افزارهای اختصاصی شده است .
پیادهسازی مدیریت دانش در مجتمع جهان فولاد سیرجان
پروژه استقرار نظام جامع مدیریت دانش در شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در سال 97 به مدت 9 ماه به طول. این پروژه با موضوع استقرار نظام جامع مدیریت دانش و انتخاب حوزههای کلیدی تمرکز مدیریت دانش و ارائه گزارهای مرحلهای و موردی مورد نیاز شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان و تهیه نرم افزار جامع مدیریت دانش در 6 مرحله اجرا گردید.
از ابزار مورد استفاده در این پروژه میتوان به انجمن خبرگان اشاره کرد. انجمنهای خبرگی، ساختارهای پویایی هستند که در پاسخ به نیازهای متنوع سازمانها شکل میگیرند. این انجمنها که میتوانند در مقیاسهای مختلفی از یک واحد کوچک تا یک شبکه گسترده بینسازمانی عمل کنند، بستری را برای تبادل دانش، تجربیات و بهترین شیوهها فراهم میآورند. هسته اصلی موفقیت یک انجمن خبرگی، گروهی از افراد پرشور است که با رهبری فکری و اجتماعی خود به انجمن انرژی میدهند.
تشکیل انجمنهای خبرگی گام نخست در ایجاد یک فرهنگ یادگیری سازمانی است. با این حال، پایداری و تطبیق این انجمنها با تغییرات سازمانی، چالشی مهم است. در عصر حاضر که مدیریت دانش به یک ضرورت تبدیل شده است، انجمنهای خبرگی به عنوان ابزاری قدرتمند برای تسهیل انتقال دانش و ایجاد یک فرهنگ همکاری در سازمانها شناخته میشوند. این انجمنها با تسهیل تبادل دانش، بهبود عملکرد فردی و سازمانی، شکستن سیلوهای اطلاعاتی و تقویت روابط بینفردی، به سازمانها کمک میکنند تا مزیت رقابتی خود را حفظ کنند. در کل، انجمنهای خبرگی به عنوان ساختارهایی منعطف و کارآمد، نقش مهمی در ترویج یادگیری مستمر، نوآوری و بهبود عملکرد سازمانها ایفا میکنند.