پشتیبانی
رزومه مشاوران توسعه آينده
مدیریت دانش چیست؟
درباره ما | ارتباط با ما | همكاري با ما
اخبارمحصولاتكارفرمايانكتابخانهپرسشهاي متداولسايتهاي مرتبطتصاوير

مجله الكترونيكي مطالعات مديريت دانش

روش‌های اطلاع‌رسانی موفقیت‌ها و دستاوردهای مدیریت دانش

ارتباطات به موقع و موثر (با ذی‌نفعان) نقش به‌سزایی در معرفی اقدامات و موفقیت‌های ناشی از استقرار مدیریت دانش در سازمان دارد. فرآیند اطلاع‌رسانی باید مستمر و متناوب باشد تا بخش مهمی از ذی‌نفعان (چه موافق و چه مخالف) را دربرگیرد. استفاده از وسایل ارتباطی مختلف با هدف معرفی پیشرفت‌های ناشی از استقرار مدیریت دانش و همچنین قابلیت‌ها و امکانات موجود برای مخاطبان بسیار حائز اهمیت است.
شما باید برنامه‌‌ای برای برقراری ارتباطات خود ایجاد کنید که از آن برای معرفی پیشرفت‌‌های صورت‌‌گرفته و همچنین یادآوری قابلیت‌‌ها و امکانات موجود برای مخاطبان استفاده کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از وسایل ارتباطی پرداخته می‌‌شود.
 فضاهای تیمی: اشتراک فایل‌ها، برگزاری جلسات، نظرسنجی‌ها و نگهداری از لیست‌ها نیازمند محل و فضای مناسب می‌باشد تا تیم مدیریت دانش، ذی‌نفعان و مجمع مدیریت دانش قادر به استفاده از آن‌ها باشند.
 پورتال‌ها: اسناد کلی، راهنمای کاربران، راهنمای مدیریتی و سیاست‌ها و روش‌ها نیازمند محلی برای ذخیره‌سازی هستند که در این مواقع می‌توان از مخازن اسناد مدیریت دانش استفاده کرد.
 خبرنامه‌‌ها: ارسال نشریات ادواری به کاربران علاقمند به مدیریت دانش برای ارائه داستان‌‌های موفقیت و محتواهای مفید و همچنین بهره‌‌گیری کاربران از مطالب به روز.
 پادکست‌ها: بسیاری از کاربران کارهای روزمره خود را با گوش کردن به صورت‌های دانلود شده انجام می‌دهند و یا برخی به‌صورت مداوم به شبکه متصل نمی‌باشند که در چنین شرایطی استفاده از صوت‌های ضبط شده مرتبط با مدیریت دانش می‌تواند مورد استفاده آنان قرار گیرد.
 فیلم‌ها: زمانی که محتواهای بصری مهمی وجود داشته باشد و یا مخاطبان تقاضای ویدئو داشته باشند، استفاده از فیلم‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد.
 لیست ایمیل‌‌ها: تهیه لیستی از آدرس ایمیل‌‌های افراد برای توزیع پیام‌‌های مربوط به برنامه مدیریت دانش و برقراری ارتباطات گاه به گاه با آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.
 گزارش‌ها: تهیه گزارشاتی از جزئیات اجرای طرح مدیریت دانش و گام‌های اجرایی جهت نیل به اهداف مدیریت دانش برای مدیران و سهامداران؛
 نظرسنجی مخاطبان: ارتباط با ذی‌نفعان تنها از طریق صحبت کردن نیست و گوش دادن به نظرات و انتقادات آنان بسیار تاثیرگذار است.
برای برقراری ارتباط با ذی‌نفعان می‌توان از روش‌های مختلفی مانند چندرسانه‌ای بهره جست اما بهتر است از روش‌های مرسوم مانند ایمیل و گزارش‌های مدیریتی که افراد بیشتری با آن آشنا هستند، استفاده کرد.

تهیه و تدوین: سحر یاقوتی

درباره ما | ارتباط با ما | اخبار | محصولات | کارفرمایان | کتابخانه | مجله مطالعات مدیریت دانش | پرسشهای متداول | سایتهای مرتبط | تصاوير | همکاری با ما | نقشه سايت